Wednesday 27 March 2013

bersihkan jiwaku

saat aku mula menelusuri hidupku,ku cukup teruja dgn nikmat kehidupan ini pemberian allah yang esa,aturannya cukup cantik cukup indah buatku seorang hambanya yang kerdil..

takala aku mula berpijak di jalan ini,dipanggil olehnya untuk bergiat dalam jalan ini,aku mula gusar,kerna ku masih baru dan mentah,dan kini pun masih belajar mengorak langkah..

aku mula berfikir kenapa diriku terpilih?takala itu satu blog ku baca,ku fahami segala kandungannya,nah!tika itu ku mula mengerti.."tak usah kita bertanya mengapa,kerna segalanya ini adalah aturannya"

namun xsangka ingin thabat di atas jalan ini bukan mudah!ingin mengajak manusia ke jalannya,xmudah andai jiwa ku xampuh kepada allah.pada mula aku hampir  menyerah..

namun bila melihat ayat suci nya,dalam surah al-muddathir,aku bangkit semula dari leka dan alpa,kerna menginginkan syurganya jua redhanya,ku cuba bangit dari terus lena..

 ku mula dari diriku,dengan memperbaiki segala mutu amalanku jua jiwaku yang sering tak menentu..
kerna ku tahu tugas ini xmudah,kerna ku tahu ku perlu kuatkn dulu hubungan dgn allah..

"ya allah tetapkanlah hatiku untuk terus thabat di atas jalanmu"

No comments: