Wednesday 27 March 2013

damba kasih mu.

tika petang hening memancarkan ketenangan,tika itu ku asyik membuka sekotak2 kaset di rak hadapan,menguis sedikit habuk2 yang berterbangan,satu persatu ku keluarkan,takala itu ku terpandang satu kaset lagu..

eh lagu ni,lagu yang dulu aku sangat minati..apa ya disebalik makna liriknya?
ku alunkan lagunya sambil menghayati maknanya..takala sampai dirangkap lagu ini,aku terpaku..hatiku tersentap!allah!

"Andainya dihitung amalanku
Belum pasti dapat ku hampiri gerbang syurga-Mu
Oh Tuhan Yang Maha Pemurah
Hindari diriku dari siksa-Mu… Oh Tuhan"


aku mula mengimbas amalan2 ku,ya allah!takala aku ingin berusaha mengapai cinta mu,berbagai ujian melanda ku,kini aku turut merasainya,bukan mudah satu mujahadah,andai tiada iman yang utuh dan kukuh..

aku cemburu melihat mereka yang masih teguh berdiri di atas jalan ini,maka bersyukurlah sahabat2 semua yang masih  utuh di jalan ini,aku masih berusaha kembali berdiri..

"ya allah tetapkanlah hatiku agar terus thabat di atas jalan-mu"


No comments: