Tuesday 4 June 2013

tiada yang sia-sia

di televisyen,tayangan national geographic ditayangkan..

"ular ini sangat berbahaya,siapa yang terkena bisanya boleh membawa maut.dan dari dahulu sehingga sekarang,ular ini telah membawa beribu-ribu kematian kepada manusia."

kakak: ish takutnya,tapi kenapa dia ada kat dunia ni?

rupa-rupanya..

"seorang lelaki menghidap penyakit sesak nafas akibat jantungnya tidak dapat berfungsi dengan baik,setelah kajian dibuat,bisa ular itu boleh membantu penyakit lelaki itu"

subhanallah!!
hebatnya ciptaan allah,aku mula teringat tika aku berusrah dahulu..

naqibah ku berkata: pernah tak kita terfikir,kenapa ada khinzir kat dunia ni?kita haram makan khinzir,khinzir jugak suka pada benda kotor..tapi allah tetap ciptakan ia?

kami semua terdiam,memikirkan jawapan.

kemudian naqibahku menjawab,disebabkan khinzir itu suka benda kotor,maka secara tidak langsung dia telah membersihkan tempat yang kotor!

lihat,setiap ciptaannya ada peranan,maka jadilah kita org yang berakal,yang sentiasa menghayati ciptaannya!
subhanallah!subhanallah!

“ Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal, (yaitu) orang-orang yang mengingat Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (seraya berkata): “ Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia. Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka.”[Surah Ali Imran (3) ayat 190-191]

No comments: